Toiminnassamme on muutoksia koronaviruksen ehkäisemiseksi. Kiireelliset pelastus- ja ensihoitotehtävät suoritetaan normaalisti.
Saat yhteyden pelastuslaitokseen puhelimitse, sähköpostitse tai chatilla:
Asiakaspalvelu arkisin klo 9-15: 03 8773112
Päivystävä palotarkastaja arkisin klo 9-11 ja 12-15: 0440 773 222
Hätänumero 112
Hallinto
Hallinto-osastolla hoidetaan pelastuslaitoksen toimintaan liittyvät hallinnolliset tehtävät, tietotekniikka, viestintä sekä erilaiset toimistotyöt.
Yhteistyö eri sidosryhmien kanssa sekä koko pelastuslaitoksen toimintojen tukeminen ovat olennaisia osia hallinnon toimintaa.
Päijät-Hämeen pelastuslaitoksen hallinnon tärkeimmät tehtävät:
- Toimia linkkinä kunnallis- ja valtionhallinnon sekä pelastuslaitoksen välillä
- Taloushallinto
- Henkilöstöhallinto
- Tietotekniikka ja ICT
- Viestintä
- Laskutus
- Huolehtia lakien ja säännösten toteutumisesta käytännössä
Palvelutasopäätös
Pelastuslaitoksen toimintaa ohjataan palvelutasopäätökselläs, jolla kunnat keskenään sopivat pelastuslaitoksen tuottamien palvelujen tasosta ja tavasta, jolla palvelut tuotetaan. Päijät-Hämeen pelastuslaitoksen palvelutasopäätöksen on hyväksynyt maakuntavaltuusto 3.12.2013.
Päijät-Hämeen maakuntavaltuusto on hyväksynyt 15.6.2020 palvelutasopäätöksen vuosille 2021-2024.